ZALETY PRASY
Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa
http://www.pbczyt.pl/zalety-prasy.html
1. Prasa angażuje
Czytanie prasy to osobiste i wciągające zajęcie, które zaspokaja ciekawość, dostarcza informacji, wiedzy, skłania odbiorcę do zastanowienia, refleksji. Nawiązuje się wówczas wyjątkowa więź pomiędzy czytelnikiem a magazynami i gazetami, które czyta.
2. Prasa wciąga
W trakcie czytania prasy, aż 90% czytelników całkowicie wciąga się i oddaje tylko tej czynności. Podstawową zaletę mediów drukowanych jest to, że czytelnicy nie oddają się innym zajęciom podczas czytania. Dzięki temu odbiór jest czysty i odbywa się w pełnym skupieniu.
3. Prasa sprzedaje
Wyniki wielu analiz i badań dowodzą, że kampanie reklamowe zaplanowane z udziałem magazynów i prasy w media-mixie znacząco wpływały na wyższy poziom zwrotu na inwestycje reklamowe (ROI).
4. Czytelnicy generują wyniki
Reklama w prasie wzmacnia, modyfikuje wizerunek, rozszerza przekaz i rozpowszechnia go. Widz rozumie przekaz telewizyjny, zaś czytelnik może szczegółowiej i dłużej poddawać się ekspozycji drukowanej.
5. Reklamy w prasie żyją dłużej
Reklama w prasie może być studiowana, analizowana tak długo jak tylko wzbudza zainteresowanie czytelnika, a czytelnik może do niej powracać wielokrotnie przy każdym kontakcie z pismem.
6. Reklama prasowa promuje zarówno brand jak i produkt
Magazyny i gazety zwiększają konkurencyjność wizerunku marki. Marka zyskuje przewagę i wyróżnia się od innych przez częstszą i pogłębioną ekspozycję. Z doświadczenia wiadomo, że częściej wybierana, kupowana jest ta marka, o której wiemy najwięcej.
7. Prasa dociera efektywnie
Ogromna różnorodność tytułów na rynku prasy umożliwia precyzyjne wręcz docieranie do grup docelowych danych produktów. Badania czytelnictwa PBC i konsumenckie TGI (również ankiety redakcyjne) dostarczają wiedzy o socjodemografii, stylach życia, statusie, zainteresowaniach czytelników, zachowaniach konsumenckich. Dzięki nim reklamodawcy mogą niezwykle precyzyjnie określać grupy docelowe swoich produktów oraz kontrolować dotarcie do tych grup.
8. Prasa buduje wiarygodność
Relacje jakie budują gazety i czasopisma z czytelnikami są o wiele silniejsze niż relacje budowane przez inne media. W opinii czytelników prasa doradza i umożliwia dokonywanie wyboru. Pisma „rozmawiają” z czytelnikami. Regularni czytelnicy mają swoich ulubionych autorów tekstów, piszą listy, maile, biorą udział w ankietach i na forum danego tytułu. Są aktywni.
9. Prasa przyciąga uwagę różnych grup odbiorców
Gazety i czasopisma są skierowane zarówno do dzieci, młodzieży jak i dorosłych osób. Wraz z nasyceniem rynku wzrasta zapotrzebowanie na strategie osobowościowe, które wymagają precyzyjnego dotarcia do wybranej grupy docelowej.
10. Prasa to medium kreatywne
W prasie oferta dla reklamodawców jest bardzo szeroka. Poza kilkudziesięcioma formatami reklamy na stronach w piśmie, istnieje cały szereg nietypowych form reklamy tj. książeczki, banderole, wrzutki, wklejki, paski zapachowe, kalki, zakładki, etc. Możliwości są niemal nieograniczone, a nowe, kreatywne formy zapadają w pamięć czytelników.